hasper tuning - kipufogó és tuning szervíz
Janika újra egy oroszlán nyergében
15 év, 1 márka, 3 típus, 4 abszolút bajnoki cím – ha a lehető legrövidebben akarnánk mérleget vonni ifjabb Tóth János peugeot-s pályafutásával kapcsolatban, így tehetnénk meg. A hétszeres abszolút bajnok, aki 2000-ben versenyzett először az oroszlános márkával, most, három év kihagyás után tér vissza. A márka ugyanaz, a típus új (208 T16 R5) – számára legalábbis az. Csakúgy, mint a navigátor: idén a kétszeres abszolút bajnok Szőke Tamás diktálja az itinert „Janikának”. A páros nem kerget hiú ábrándokat, de az nem is kérdés, hogy a második-harmadik bajnoki futamon már szeretne a dobogós helyekért, a győzelemért harcolni. Legalábbis ez derült ki a ma délelőtt megtartott sajtótájékoztatón.

Ifjabb Tóth János 2000-ben, tehát pontosan 15 évvel ezelőtt indította oroszlános pályafutását, mégpedig a sikeres 206 WRC típussal; a 206-os után jött a 307 WRC (ifjabb Tóth azzal is bajnoki címig jutott), majd a 207 Super2000-es, most pedig a 208 T16 R5-ös modell, amelyet az utóbbi évek gyakorlatának megfelelően a Tagai Racing Technology-tól bérel a páros.

„Az eddigi versenyautóim közül a 206-os volt a nagy kedvencem: ez nem is lehet kérdés!”, mosolygott Janika, amikor arról kérdezték, tudna-e választani az eddigi versenyautói közül. „Jó kis autó volt, amelybe Rolf Schmidt minden évben beletette azokat a fejlesztéseket, amelyek hoztak valamit a konyhára. Jó éveink voltak vele, remélem, hasonlóak jönnek a 208-assal is, amely szintén nagyon jó. Szeptemberben teszteltem vele körülbelül száz kilométert, és minden pillanatát élveztem. Persze, tudni kell kezelni, tudni kell bánni vele, és tőlünk függ, milyen hamar tudunk összebarátkozni.
A 208-as kategóriája egyik topautója, de ha őszinte akarok lenni, nincsenek nagy különbségek a versenygépek között – az R5-ösök nagyjából egyformák. De jól is van ez így – ez a legjobb, ami egy pilótával történhet, hogy vannak jó ellenfelei.”

S hogy mire számít? Ifjabb Tóth már korábban sem szeretett tippelni, s szokásán az utóbbi években sem változtatott. Azt mondja, nem akar feleslegesen kockáztatni, de szeretné kihozni magából a maximumot. Ha ez sikerül, nagy baj már nem lehet...

Új navigátora, Szőke Tamás is ezen a véleményen van: „Ennél nagyobb kihívást, mint ami rám vár, senkinek sem kívánok. Számomra minden új lesz, a pilóta, az autó, még az ülés is”, mondta Szőke Tamás.
„De nincs jobb érzés ennél. Miután nyertem két magyar bajnoki címet, új célokat kellett magam elé tűzni, s egy hétszeres abszolút bajnok mellé beülni hatalmas kihívást jelent. Amikor ő bajnok volt, én még a nézők között álltam, és arról álmodoztam, hogy de jó lenne egyszer egy ilyen pilótának navigálni. Most összejött, és ha nem is az első, de a második versenyen szeretnénk felvenni a kesztyűt az ellenfelekkel. Igaz, azok közül, akik ismerik Janit, sokan mondják, hogy már a második gyorsasági szakasz után pokoli gyors lesz.
Ami a navigációt illeti: megnéztem a belsőkamerás felvételeit és beszélgettünk is egymással; ami nekem kihívást jelent majd, hogy az eddigi pilótáim szögeket kértek, míg ő sebességi fokozatokat, úgyhogy nagyon koncentráltnak kell lennem, hogy átálljak erre a látásmódra.”

Az idénynyitó Eger-rali pályái sem könnyítik majd meg a dolgukat, hiszen jó néhány új lesz közülük, s nem a legkönnyebbek. De ez benne a kihívás – és ezért érdemes csinálni. A március 27. és 29. között zajló viadal össztávja 452 km, ebből szelektív szakasz 157 km.

www.autopult.hu
iwiw