hasper tuning - kipufogó és tuning szervíz
Az új calibra?
Sokak számára a Calibra nem jelent mást, mint lepusztult, a végletekig felspoilerezett „hülyegyerek autót”. Nem is tévednek nagyon, az egykor igazán különleges kupé megmaradt példányainak jó része mára avatatlan kezekbe került, akik meg sem érdemlik, hogy egy darabka történelmet birtokoljanak. Nem véletlenül tituláltam különlegesnek a Calibrát, hiszen a maga idejében sem számított hétköznapi darabnak, 0,26-os légellenállási tényezőjével még ma is kiemelkedik a mezőnyből, hiszen a műsorszám szériagyártású éllovasai a mai napig nem mennek 0,25 alá - de néhány éve még nem is gyártottak ilyen jó légellenállású modellt.Ezen kívül a remek motorok is gazdagították a Calibra értékeit: a legerősebb kapható modell a kétliteres, turbótöltővel szerelt 4x4 változat volt (204 lóerő), emellett persze a V6-osok rajongóit sem hagyták cserben - a 2,5 literes erőforrás 170 lóerővel terhelte a főtengelyt. Az autó örökségét eddig nem igazán vitte semmi más tovább, a gyártás ’97-es befejezte után csak a G Astrából készített Bertone kupé próbálta pótolni, némileg kevesebb sikerrel.

Viszont most nagyon úgy néz ki, hogy méltó utód érkezik, ugyanis Nick Reilly, a GM európai részlegének feje bejelentette, hogy az Opelesek eddig dédelgetett álma végre valóra válik, és gyártásba kerül a 2+2 üléses kupé, melyet a 2007-ben Genfben bemutatott GTC Concept inspirált. Ahogy régebben is a nagyobb testvér, az A Vectra szolgált alapul, most is hasonló a stratégia: az Insignia padlólemezére épül majd a Calibra.Motorok terén is nyilván a nagyobb modellből származó turbós, illetve turbódízel erőforrások várhatóak, az OPC csúcsváltozat pedig a régi időkhöz hasonlatosan négykerékhajtással készül, ráadásul a feltöltős 2,8 literes V6-ossal száguldhat: a 325 lóerő és a 425 Nm tökéletesen elegendő lehet egy ilyen kaliberű autóba - reméljük a kipufogó hangolása szerencsésebb lesz, mint a mért szedán esetében.

A képekről továbbá az is remekül leolvasható, hogy a beltér követi a mai Opel trendet, azaz minőségi mivolta mellett még az apróbb részletek sem kerülték el a tervezők figyelmét. A debütálásról és az árcéduláról még nem esett szó, de nagy valószínűséggel már 2011-ben láthatjuk valamely autószalonon az új Calibrát.
Forrás:autopult.hu
iwiw