hasper tuning - kipufogó és tuning szervíz
7:43-as időt futott az Alfa Romeo Giulia
Az Alfa Romeo nagy visszatérését jelentő Giulia végleges verzióját már bemutatták, ám néhány simítás még hátravan a sorozatgyártásig. Ennek részeként a legendás zöld pokolban is bevetették a hátsókerékhajtású, prémium középkategóriás szerdán csúcsverzióját: a Giulia QV a Nordschleifét 7 perc 43 másodperc alatt hódította meg.

Ez az idő már önmagában is tiszteletre méltó, de a legsürgetőbb kérdés az, hogy mire elég a konkurensek - így például a BMW M3 - ellen. Szerencsére nem maradunk válasz nélkül: a korábbi GTS már közelébe tudott jutni ennek az időnek, ám a jelenlegi M3 esetében 7:52 körüli időre számíthatunk, ami bár nem nagy különbség, de azért érzékelhető.
Ez pedig igazán biztató eredmény a Giulia QV részéről, hiszen ilyen időt eddig még a kategória egyetlen képviselője sem tudott felmutatni - igaz, a technika folyamatos fejlődésével a hamarosan bemutatkozó M3/M4 GTS például már ráléphet az Alfa lábára, de az új C 63 AMG is távol maradt eddig a hosszú pályától. Történjen bárhogy is, az olaszok méltán lehetnek büszkék az eredményre, mi pedig minden eddiginél jobban várjuk a Giuliát.

Az elmúlt hetekben részletesen olvashattak hasábjainkon az Alfa Romeo legfrissebb büszkeségéről, a középkategóriás Giulia modellről, amely a 159-es utódjaként, feljebb pozícionálva szeretné felvenni a kesztyűt az igencsak erős riválisokkal.
Az olaszok a siker érdekében teljesen új alapokra helyezték a koncepciót, így a legsikeresebb kategóriatársakhoz hasonlóan hátsókerékhajtással lép színre. És ami az újdonsággal kapcsolatban a legmeghökkentőbb, hogy a sztenderdekkel ellentétben nem ’normális’ utcai változatában, hanem sportmodellként debütált, mégpedig ijesztő teljesítménnyel.

A Giulia QV, vagyis Quadrifoglio Verde nem akármilyen erőforrást kap, ugyanis a kétturbós 2,9 literes V6-ost a közeljövőben a belépő Ferrarikban fogjuk viszontlátni. Ennek megfelelően a Cuore Sportivo, magyarul sportszív adatai nem éppen szerények: 510 lóerős préseltek ki a mérnökök a viszonylag szerény hengerűrtartalomból, ami az olaszok ígérete szerint alig 3,9 másodperces 0-100 km/h-s sprinthez és 321 (!) km/h-s végsebességhez segíti a négyajtós, másfél tonnás Alfát, amely ezzel a világ egyik leggyorsabb szedánjává lép elő.
Annak érdekében, hogy könnyebben meglovagolható legyen az iszonyatos erő, a biztosabb útfogást preferáló vásárlók összkerékhajtást is rendelhetnek a szélvész gyors géphez.

Állítólag rövidesen további részleteket oszt meg velünk a gyártó, azonban hogy addig se maradjunk izgalmak nélkül a Giulia QV-vel kapcsolatban, a napokban például egy izgalmas videóval örvendeztette meg rajongóit az Alfa, amelyben a hang többet jelent a képnél is, ugyanis főszerepben a 2,9 literes Ferrari szív hangja. Érdemes megnézni, de főként végighallgatni a fenti kisfilmet, közben pedig boldogan mosolyoghatunk, hogy minden jel arra mutat, hogy az Alfa visszatér, mégpedig nem is akárhogy! Nem kérdés, hogy rendkívül izgalmas a Giulia QV, azonban mi még jobban várjuk a ’mezei’ változatokat, amelyek kétségtelenül az értékesítés gerincét képezik majd.
Az őszi Frankfurti Autószalonon a hírek szerint sok új információ birtokába fogunk jutni a márkával kapcsolatban. Az Alfa Romeo Giulia QV-ről részletesebben korábbi cikkünkből, ide kattintva olvashatnak.
szabadság
itt az idő, itt nyár! Most majd jól kipihenjük magunkat , Műhelyünk augusztus 17.-től 24.ig szabadság miatt zárva tart. Aztán újra belehúzunk!
Janika újra egy oroszlán nyergében
15 év, 1 márka, 3 típus, 4 abszolút bajnoki cím – ha a lehető legrövidebben akarnánk mérleget vonni ifjabb Tóth János peugeot-s pályafutásával kapcsolatban, így tehetnénk meg. A hétszeres abszolút bajnok, aki 2000-ben versenyzett először az oroszlános márkával, most, három év kihagyás után tér vissza. A márka ugyanaz, a típus új (208 T16 R5) – számára legalábbis az. Csakúgy, mint a navigátor: idén a kétszeres abszolút bajnok Szőke Tamás diktálja az itinert „Janikának”. A páros nem kerget hiú ábrándokat, de az nem is kérdés, hogy a második-harmadik bajnoki futamon már szeretne a dobogós helyekért, a győzelemért harcolni. Legalábbis ez derült ki a ma délelőtt megtartott sajtótájékoztatón.

Ifjabb Tóth János 2000-ben, tehát pontosan 15 évvel ezelőtt indította oroszlános pályafutását, mégpedig a sikeres 206 WRC típussal; a 206-os után jött a 307 WRC (ifjabb Tóth azzal is bajnoki címig jutott), majd a 207 Super2000-es, most pedig a 208 T16 R5-ös modell, amelyet az utóbbi évek gyakorlatának megfelelően a Tagai Racing Technology-tól bérel a páros.

„Az eddigi versenyautóim közül a 206-os volt a nagy kedvencem: ez nem is lehet kérdés!”, mosolygott Janika, amikor arról kérdezték, tudna-e választani az eddigi versenyautói közül. „Jó kis autó volt, amelybe Rolf Schmidt minden évben beletette azokat a fejlesztéseket, amelyek hoztak valamit a konyhára. Jó éveink voltak vele, remélem, hasonlóak jönnek a 208-assal is, amely szintén nagyon jó. Szeptemberben teszteltem vele körülbelül száz kilométert, és minden pillanatát élveztem. Persze, tudni kell kezelni, tudni kell bánni vele, és tőlünk függ, milyen hamar tudunk összebarátkozni.
A 208-as kategóriája egyik topautója, de ha őszinte akarok lenni, nincsenek nagy különbségek a versenygépek között – az R5-ösök nagyjából egyformák. De jól is van ez így – ez a legjobb, ami egy pilótával történhet, hogy vannak jó ellenfelei.”

S hogy mire számít? Ifjabb Tóth már korábban sem szeretett tippelni, s szokásán az utóbbi években sem változtatott. Azt mondja, nem akar feleslegesen kockáztatni, de szeretné kihozni magából a maximumot. Ha ez sikerül, nagy baj már nem lehet...

Új navigátora, Szőke Tamás is ezen a véleményen van: „Ennél nagyobb kihívást, mint ami rám vár, senkinek sem kívánok. Számomra minden új lesz, a pilóta, az autó, még az ülés is”, mondta Szőke Tamás.
„De nincs jobb érzés ennél. Miután nyertem két magyar bajnoki címet, új célokat kellett magam elé tűzni, s egy hétszeres abszolút bajnok mellé beülni hatalmas kihívást jelent. Amikor ő bajnok volt, én még a nézők között álltam, és arról álmodoztam, hogy de jó lenne egyszer egy ilyen pilótának navigálni. Most összejött, és ha nem is az első, de a második versenyen szeretnénk felvenni a kesztyűt az ellenfelekkel. Igaz, azok közül, akik ismerik Janit, sokan mondják, hogy már a második gyorsasági szakasz után pokoli gyors lesz.
Ami a navigációt illeti: megnéztem a belsőkamerás felvételeit és beszélgettünk is egymással; ami nekem kihívást jelent majd, hogy az eddigi pilótáim szögeket kértek, míg ő sebességi fokozatokat, úgyhogy nagyon koncentráltnak kell lennem, hogy átálljak erre a látásmódra.”

Az idénynyitó Eger-rali pályái sem könnyítik majd meg a dolgukat, hiszen jó néhány új lesz közülük, s nem a legkönnyebbek. De ez benne a kihívás – és ezért érdemes csinálni. A március 27. és 29. között zajló viadal össztávja 452 km, ebből szelektív szakasz 157 km.

www.autopult.hu
Tesla Model S
Mivel az autók lassan több elektronikus alkatrészt tartalmaznak, mint mechanikust, mára már azon sem kell csodálkozni, ha rendszeresen új szoftveres frissítés érkezik hozzájuk. A Tesla legújabb „operációs” rendszere garantálja a típus mobilitását.

A Model S 6.2-es rendszerfrissítése új funkciót kapott. Az elektromos szedán még akkor is figyeli az hozzá használható, elérhető töltőállomások listáját, ha nem használjuk a navigációt, 30 másodpercenként összevetve ezt a potenciális hatótávval. Ennek köszönhetően az autó képes figyelmeztetni a vezetőt, mielőtt még elérnék a ’vissza nem térés pontját’, és a töltés hiányában történő leállás jövőképe helyett megmutatja a legközelebbi töltőállomást.

A módosításnak köszönhetően „alapvetően lehetetlen lefogyasztani a teljes hatótávot, ha csak nem szándékosan ez a cél,” nyilatkozta Elon Musk, a vállalat vezetője. Persze belegondolva a lépés nem más, mint logikus, adott pontok összekötése a járművön belül, hiszen a töltők listája eddig is elérhető volt a navigációval szériában rendelkező típusokban, éppen úgy, mint az aktuális hatótáv. Apró lépés, kellemes vonzatokkal: mostantól nyugodtabban indulhatnak útnak a tulajdonosok, nekik kevesebbet kell tervezniük.

Az összeköttetés a navigációs útvonaltervezést is befolyásolja. Ha hosszabb útra indulunk, a Model S úgy tervezi meg az útvonalat, hogy útba essen töltő, ráadásul a töltési időket is beleszámolja, így előfordulhat, hogy többet fogunk autózni egy gyorstöltőért, viszont cserébe kevesebbet kell majd várakozni, amíg az elektronok átszáguldanak az akkumulátorba.

A frissítés – amely az összes autóba a beépített 3G-s kapcsolaton keresztül a ’levegőből’ érkezik meg a következő hetekben – hatására a kínálatba bekerült a városi vészfékezés és a holttérfigyelő opciója is.
A 6.2-es változat bejelentése mellett elárulta Musk, hogy még idén érkezik a 7.0-ás rendszer, amely nagyobb változásokat takar: logikusabbá teszi a hatalmas képernyők felhasználói felületét, és közelebb viszi a Model S-t az önvezetéshez. Utóbbival kapcsolatban a tesztek egyébként most is zajlanak (legutóbb San Franciscóból Seattle-be vezette el egy prototípus Model S magát, úgy, hogy közben alig kellett a vezetőnek a volánhoz érnie). Ahogy várható, az önvezető funkció először autópályán lesz elérhető. Emellett a tulajdonos otthon a mobiltelefonja segítségével előhívhatja az autót például a garázsból, vagy hazaérkezésnél oda is küldheti azt.
www.autopult.hu
Bemutatkozott az új Subaru Impreza
Megmutatta az új Imprezát Los Angelesben a Subaru, a Confidence in Motion dizájnfilozófia szellemében készült szedánnal nem okozott csalódást a márka. Átértelmezték a Legacy front részét, szokatlan diffúzor uralta egyedi hátsó részt terveztek, a tanulmány alapján az Impreza hamarosan újra régi fényében tündökölhet. Talán csak a hátsó lámpák furcsák egy kicsit.

Eltekintve a beltértől és néhány showcaros külső megoldástól, a koncepció alapvetően bármikor gyártásba kerülhet, vagyis igazak lehetnek azok a hírek, hogy az új Impreza gyártása már jövőre elkezdődik. Kétliteres bokszermotort és Lineartronic váltót építettek az új modellbe, az összkerékhajtásról az egyre szigorodó kibocsátási normákra tekintettel sem hajlandó lemondani a Subaru.

Eyesight néven az autó környezetét figyelő rendszer is került az autóba, nem biztos, hogy ez a szériaváltozatban is megjelenik. Biztosak lehetünk viszont abban, hogy a Subaru mérnökei a futómű hangolására nagyon odafigyelnek majd.
origo.hu
A VW Scirocco nyakát szorongathatja a ..
A VW dögös háromajtós kupéjának egyre több ellenfélre kell odafigyelnie: az ígéretes Hyundai Veloster mellett a hírek szerint a jövőben már egy konszernen belüli vetélytárs is érkezik, méghozzá Škoda logóval az orrán, a Sciroccónál jutányosabb áron. A Volkswagen Golfra épülő divatos formájú háromajtós lényegében a Scirocco olcsóbb alternatívájaként érkezhet hamarosan, ráadásul egy belső hírforrás igazolta, hogy Joyster néven látjuk viszont a Škoda modelljét - még idén. A látványterveken a 2006-os Párizsi Autószalnon bemutatott Joyster koncepció bizonyos jegyei köszönnek vissza, azaz a hátsó lámpatest finoman körbeöleli a szélvédőt, az A-oszlopok pedig feketére fényezettek.

A Joyster látványos síluselemei – emelkedő övvonal, döntött C-oszlop – a VW emblémás testvért juttatják eszünkbe, azonban az összkép egyértelműen Škodásra sikeredett, ami kicsit családiasabb, barátságosabb arculattal csábíthatja a vásárlókat. A fényszórókat a most már az EU-ban kötelező nappali menetfények egészítik ki – LED-es formátumban –, és a csehektől megszokott hűtőmaszkkal társulva karakteres arcot kölcsönöznek a típusnak. Motorok terén is egyértelmű a Scirocco-rokonság: benzinesek terén a 122 és 160 lóerős 1.4 TSI-kkel számolhatunk, míg a dízelolajjal működő erőforrások esetében 140 és 170 lovas kétliteres turbódízeleket lehet számba venni.

2012 folyamán a felsoroltak mellé a csúcsot jelentő RS modell keretein belül érkezhet a kétliteres turbós benzinmotor is 210 lóerő körüli teljesítménnyel, és 6,5 másodperc körüli 0-100-as sprintidővel. A sebességváltók terén sem kell meglepetésekre számítani, a korrekt hatsebességes kézi egységek mellett a remek duplakuplungos DSG szerkezet is választható lesz a Joysterhez. A Škoda vonzalmát a stílus és a kellemes motorizáltság mellett a riválisnál nyomottabb ár növeli; információink szerint nagyjából egymillió forintos előnnyel indulhat a Joyster a Sciroccóval szemben, ami nagy fegyvertény lehet a cseh versenyző javára.
www.autopult.hu
Alfa Romeo Giulietta
Az Alfa Romeo századik születésnapját is ünnepelte a márka nagy magyarországi klubtalálkozója, a komáromi Alfa City, ahol a rajongók elsőként láthatták az új alsó-középkategóriás modellt. A 147 utódjaként bemutatott Giulietta nem várat sokáig magára, hiszen a premiert követően már megrendelhető a márkakereskedésekben. Az alapmodellt az 1,4 literes turbós benzinmotor hajtja 120 lóerővel és 206 Nm nyomatékkal, 9,4 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 194 km/óra, átlagfogyasztása a széria start-stop rendszerrel 6,4 l/100 km. Ezzel az erőforrással és Progression felszereltséggel a Giulietta alapára 5 495 000 forint, de limitált példányszámban a bevezetést követően korlátozott ideig 4 995 000 forintért is kapható az autó.

A Giulietta Progression alapfelszereltsége oldal- és függönylégzsákot, emelkedőn elindulást segítő ESP-t, Q2 elektronikus differenciálzárat, karakterisztikát változtató DNA kapcsolót, elektromos első ablakemelőt, tükröt és központi zárat, valamint manuális klímaberendezést és hat hangszórós hifit is tartalmaz. Ehhez a modellhez azonban még 16 colos lemezkerekek járnak dísztárcsával. A Distinctive mindössze 450 ezer forinttal drágább, ám ezért rengeteg plusz extra jár: kétzónás automata klíma, 16 colos könnyűfém kerekek, tempomat, kormányról vezérelhető hifi, bőrborítású kormány és váltógomb, ködfényszóró és hátsó elektromos ablakemelő.

Az opciós listáról a bi-xenon fényszóró 195 ezer, a bőrkárpitozás 385 ezer, a Bose hifi 200 ezer, a Blue&Me rendszer 93 ezer, a navigációs rendszer 465 ezer forintba kerül. Az alapváltozatban ezüstszínű műszerfal-betét fehérben vagy pirosban 10 ezer, szálcsiszolt alumíniumborítással 20 ezer forintba kerül. Különféle csomagok is rendelkezésre állnak, a sportcsomag 17 colos felnivel 275 ezer, 18 colossal 380 ezer forintba kerül, míg a prémium csomagért 325-395 ezer forintot kérnek. A Progression alapmodell az 1,4 literes turbós benzinmotoron felül az 1,6 literes, 105 lóerős dízellel is kérhető 600 ezer forintos feláron, ez a 320 Nm nyomatékú erőforrás 11,3 másodperces gyorsulással és 185 km/órás végsebességgel bír, átlagfogyasztása 4,4 l/100 km. A Distinctive szinten kétszer annyi motor áll rendelkezésre: az 1,4 literes Multiair benzines turbómotor 170 lóerős és 250 Nm nyomatékú, ez már 7,8 másodperc alatt van százon és 218 km/órára képes, 5,8 literes vegyes fogyasztás mellett. Felára 550 ezer forint a gyengébb benzineshez képest. Az 1,6 literes helyett új 2 literes dízel is kérhető 950 ezer forint felárért, ennek a 170 lóerős, 350 Nm nyomatékú modellnek a menetteljesítményei csaknem megegyeznek az erősebb benzinesével (8 s, 218 km/h), de fogyasztása még szerényebb, 4,7 l/100 km.

Már most elérhető a csúcsmodell, a Giulietta Quadrifoglio Verde, amelyet az 1,75 literes, 235 lóerős turbós benzinmotor hajt. Ez a 340 Nm nyomatékú kivitel 6,8 másodperc alatt gyorsul százra és 242 km/órával képes haladni, fogyasztása 7,6 l/100 km. A QV modell egyben a leggazdagabb felszereltség is, a Distinctive extráin felül 17 colos könnyűfém kerekek, 20 mm-rel leültetett sportfutómű, piros Brembo féknyergek, sötét betétes fényszórók, sötétített üvegek, fekete tetőkárpit, piros varrású bőrkormány és szálcsiszolt alumínium műszerfal-betét jár hozzá, míg a start-stop rendszert kihagyták. A Giulietta QV ára 8 395 000 forint
Forrás:Autovalaszto.hu
Audi RS3 Sportback: a kompaktok csúcsa
Bemutatta legerősebb kompakt modelljét az Audi: az RS3 Sportback az A3 választékának leggyorsabb tagja. Erről a TT RS motorházából származó 2,5 literes, öthengeres turbós benzinmotor gondoskodik, amely 340 lóerős teljesítményre képes. Maximális 450 Nm nyomatéka rendkívül széles tartományban, 1600 és 5400 közötti fordulatszámon elérhető. A megfelelő rugalmasságról és tapadásról kipróbált hajtáslánc gondoskodik: az állandó quattro összkerékhajtáshoz hétfokozatú S-tronic dupla kuplungos váltón át jut el az erő. Ezzel az RS3 Sportback 4,6 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 250 km/óránál korlátozott.

Meglehetősen hatásos az RS3 Sportback megjelenése, a kombiszerű ötajtós karosszériát számos részlet teszi sportosabbá. A jellegzetes Audi hűtőmaszk két oldalára óriási légbeömlők kerültek, a szénszál-erősítésű sárvédőket és küszöböket is kiszélesítették. Hátulra légterelő szárny és fekete diffúzor betét került, egyik oldalára kettős kipufogó-végződéssel. A visszapillantó tükrök háza matt alumínium, a 19 colos kerekekre elöl 235/35, hátul 225/35 méretű abroncsok kerültek. A hűtött tárcsafékek elöl 370, hátul 310 mm átmérőjűek, a menetstabilizálónak sportfokozata is van, de teljesen ki is lehet kapcsolni.

Utasterében csapott aljú kormánykereket, alumínium vagy fényes fekete betéteket, és kontrasztos varrású sportüléseket találunk. A fedélzeti számítógépen a szokásos adatokon felül a turbónyomást, olajhőmérsékletet és köridőnket is megjeleníthetjük. Az RS3 Sportback szériafelszereltségének része még a xenon fényszóró és a parkolást segítő radar, de tetősínek is rendelhetők hozzá. Ez lesz a negyedik modell a TT Coupé, TT Roadster és A3 Cabriolet mellett, amely az Audi Hungária győri üzemében készül.
Forrás:autóválasztó.hu
Hyundai Genesis Coupé.
Egyedül a sportosabb modelleknek van mostanság híján a dél-koreai márka, ám most ez megdőlni látszik, hiszen már kapható Európában a hátsókerékhajtással és sperr-differenciálművel kecsegtető, izmos Genesis Coupé. A modell három változatban érhető el.

Az alapot egy kétliteres négyhengeres erőforrás jelenti, mely turbóval fűszerezve 214 lóerő (305 Nm) leadására képes; az autót 0-ról 100 km/h-ra 8 másodperc alatt gyorsítja fel és 222 km/h-s végsebességhez segíti. Hatsebességes manuális váltóval párosítva kombinált fogyasztásnak 9,5 litert ígér a gyártó, ami az előbbi képességeket ismerve nem is olyan vészes adat (bár egyáltalán nem is kevés). Hazánkban az alapmodell ára előzetes, nem hivatalos információk szerint valahol 9,5 millió forint környékén várható, az autó pedig tavasszal érkezik Magyarországra.

A második és a harmadik változatot egy 3,8 literes V6-os erőforrás hajtja; ez már jóval izgalmasabb téma, ugyanis 303 lóerő és 361 Nm-es csúcsnyomaték áll rendelkezésre. Ehhez a motorhoz a kétliteres turbóssal szemben a hatsebességes ZF-gyártmányú váltóból kézi kapcsolású és automata is választható; a Genesis előbbivel 6,4, utóbbival 6,3 másodperc alatt éri el a 100-as tempót, míg végsebességük megegyezően 240 km/h. Különbség még a fogyasztásban is jelentkezik: a gyáriak szerint a kézi váltóval szerelt modell átlagosan 10,3 liter, míg az automatás 9,9 liter benzint gurít le a torkán 100 km-enként. A nagyobb motorhoz a jobb felszereltség mellett természetesen borsosabb vételár is társul majd (főleg a nagyon magas, 3,2 milliós regisztrációs adó miatt): a kézi váltós 13 millió forint körül, az automata pedig nagyjából 13,5 millióért vihető majd haza.

A menetteljesítmények tehát abszolút rendben vannak, és további biztató mutató a súlyelosztás is: a tömegből 55% jut elsőre, 45% pedig a hátsó tengelyre, tehát közel vagyunk az ideális helyzethez. Amúgy felszereltség terén sem kell szégyenkeznie a Genesis Coupénak; 19 colos könnyűfémfelnik, nagyteljesítményű fékrendszer, USB csatlakozó, automata klímaberendezés, kipörgésgátló, valamint menetstabilizátor foglaltatik az árban, ráadásul a nagyobbik motorhoz a bőrkárpit és a prémium hifi jár. A Hyudai természetesen a sportos modellhez is adja az 5 éves garanciát, így a friss tulajdonosoknak előreláthatólag a megbízhatósággal sem gyűlik meg a bajuk.
Forrás:Autopult.hu
Az új calibra?
Sokak számára a Calibra nem jelent mást, mint lepusztult, a végletekig felspoilerezett „hülyegyerek autót”. Nem is tévednek nagyon, az egykor igazán különleges kupé megmaradt példányainak jó része mára avatatlan kezekbe került, akik meg sem érdemlik, hogy egy darabka történelmet birtokoljanak. Nem véletlenül tituláltam különlegesnek a Calibrát, hiszen a maga idejében sem számított hétköznapi darabnak, 0,26-os légellenállási tényezőjével még ma is kiemelkedik a mezőnyből, hiszen a műsorszám szériagyártású éllovasai a mai napig nem mennek 0,25 alá - de néhány éve még nem is gyártottak ilyen jó légellenállású modellt.Ezen kívül a remek motorok is gazdagították a Calibra értékeit: a legerősebb kapható modell a kétliteres, turbótöltővel szerelt 4x4 változat volt (204 lóerő), emellett persze a V6-osok rajongóit sem hagyták cserben - a 2,5 literes erőforrás 170 lóerővel terhelte a főtengelyt. Az autó örökségét eddig nem igazán vitte semmi más tovább, a gyártás ’97-es befejezte után csak a G Astrából készített Bertone kupé próbálta pótolni, némileg kevesebb sikerrel.

Viszont most nagyon úgy néz ki, hogy méltó utód érkezik, ugyanis Nick Reilly, a GM európai részlegének feje bejelentette, hogy az Opelesek eddig dédelgetett álma végre valóra válik, és gyártásba kerül a 2+2 üléses kupé, melyet a 2007-ben Genfben bemutatott GTC Concept inspirált. Ahogy régebben is a nagyobb testvér, az A Vectra szolgált alapul, most is hasonló a stratégia: az Insignia padlólemezére épül majd a Calibra.Motorok terén is nyilván a nagyobb modellből származó turbós, illetve turbódízel erőforrások várhatóak, az OPC csúcsváltozat pedig a régi időkhöz hasonlatosan négykerékhajtással készül, ráadásul a feltöltős 2,8 literes V6-ossal száguldhat: a 325 lóerő és a 425 Nm tökéletesen elegendő lehet egy ilyen kaliberű autóba - reméljük a kipufogó hangolása szerencsésebb lesz, mint a mért szedán esetében.

A képekről továbbá az is remekül leolvasható, hogy a beltér követi a mai Opel trendet, azaz minőségi mivolta mellett még az apróbb részletek sem kerülték el a tervezők figyelmét. A debütálásról és az árcéduláról még nem esett szó, de nagy valószínűséggel már 2011-ben láthatjuk valamely autószalonon az új Calibrát.
Forrás:autopult.hu