hasper tuning - kipufogó és tuning szervíz
Tesla Model S
Mivel az autók lassan több elektronikus alkatrészt tartalmaznak, mint mechanikust, mára már azon sem kell csodálkozni, ha rendszeresen új szoftveres frissítés érkezik hozzájuk. A Tesla legújabb „operációs” rendszere garantálja a típus mobilitását.

A Model S 6.2-es rendszerfrissítése új funkciót kapott. Az elektromos szedán még akkor is figyeli az hozzá használható, elérhető töltőállomások listáját, ha nem használjuk a navigációt, 30 másodpercenként összevetve ezt a potenciális hatótávval. Ennek köszönhetően az autó képes figyelmeztetni a vezetőt, mielőtt még elérnék a ’vissza nem térés pontját’, és a töltés hiányában történő leállás jövőképe helyett megmutatja a legközelebbi töltőállomást.

A módosításnak köszönhetően „alapvetően lehetetlen lefogyasztani a teljes hatótávot, ha csak nem szándékosan ez a cél,” nyilatkozta Elon Musk, a vállalat vezetője. Persze belegondolva a lépés nem más, mint logikus, adott pontok összekötése a járművön belül, hiszen a töltők listája eddig is elérhető volt a navigációval szériában rendelkező típusokban, éppen úgy, mint az aktuális hatótáv. Apró lépés, kellemes vonzatokkal: mostantól nyugodtabban indulhatnak útnak a tulajdonosok, nekik kevesebbet kell tervezniük.

Az összeköttetés a navigációs útvonaltervezést is befolyásolja. Ha hosszabb útra indulunk, a Model S úgy tervezi meg az útvonalat, hogy útba essen töltő, ráadásul a töltési időket is beleszámolja, így előfordulhat, hogy többet fogunk autózni egy gyorstöltőért, viszont cserébe kevesebbet kell majd várakozni, amíg az elektronok átszáguldanak az akkumulátorba.

A frissítés – amely az összes autóba a beépített 3G-s kapcsolaton keresztül a ’levegőből’ érkezik meg a következő hetekben – hatására a kínálatba bekerült a városi vészfékezés és a holttérfigyelő opciója is.
A 6.2-es változat bejelentése mellett elárulta Musk, hogy még idén érkezik a 7.0-ás rendszer, amely nagyobb változásokat takar: logikusabbá teszi a hatalmas képernyők felhasználói felületét, és közelebb viszi a Model S-t az önvezetéshez. Utóbbival kapcsolatban a tesztek egyébként most is zajlanak (legutóbb San Franciscóból Seattle-be vezette el egy prototípus Model S magát, úgy, hogy közben alig kellett a vezetőnek a volánhoz érnie). Ahogy várható, az önvezető funkció először autópályán lesz elérhető. Emellett a tulajdonos otthon a mobiltelefonja segítségével előhívhatja az autót például a garázsból, vagy hazaérkezésnél oda is küldheti azt.
www.autopult.hu
iwiw