hasper tuning - kipufogó és tuning szervíz
7:43-as időt futott az Alfa Romeo Giulia
Az Alfa Romeo nagy visszatérését jelentő Giulia végleges verzióját már bemutatták, ám néhány simítás még hátravan a sorozatgyártásig. Ennek részeként a legendás zöld pokolban is bevetették a hátsókerékhajtású, prémium középkategóriás szerdán csúcsverzióját: a Giulia QV a Nordschleifét 7 perc 43 másodperc alatt hódította meg.

Ez az idő már önmagában is tiszteletre méltó, de a legsürgetőbb kérdés az, hogy mire elég a konkurensek - így például a BMW M3 - ellen. Szerencsére nem maradunk válasz nélkül: a korábbi GTS már közelébe tudott jutni ennek az időnek, ám a jelenlegi M3 esetében 7:52 körüli időre számíthatunk, ami bár nem nagy különbség, de azért érzékelhető.
Ez pedig igazán biztató eredmény a Giulia QV részéről, hiszen ilyen időt eddig még a kategória egyetlen képviselője sem tudott felmutatni - igaz, a technika folyamatos fejlődésével a hamarosan bemutatkozó M3/M4 GTS például már ráléphet az Alfa lábára, de az új C 63 AMG is távol maradt eddig a hosszú pályától. Történjen bárhogy is, az olaszok méltán lehetnek büszkék az eredményre, mi pedig minden eddiginél jobban várjuk a Giuliát.

Az elmúlt hetekben részletesen olvashattak hasábjainkon az Alfa Romeo legfrissebb büszkeségéről, a középkategóriás Giulia modellről, amely a 159-es utódjaként, feljebb pozícionálva szeretné felvenni a kesztyűt az igencsak erős riválisokkal.
Az olaszok a siker érdekében teljesen új alapokra helyezték a koncepciót, így a legsikeresebb kategóriatársakhoz hasonlóan hátsókerékhajtással lép színre. És ami az újdonsággal kapcsolatban a legmeghökkentőbb, hogy a sztenderdekkel ellentétben nem ’normális’ utcai változatában, hanem sportmodellként debütált, mégpedig ijesztő teljesítménnyel.

A Giulia QV, vagyis Quadrifoglio Verde nem akármilyen erőforrást kap, ugyanis a kétturbós 2,9 literes V6-ost a közeljövőben a belépő Ferrarikban fogjuk viszontlátni. Ennek megfelelően a Cuore Sportivo, magyarul sportszív adatai nem éppen szerények: 510 lóerős préseltek ki a mérnökök a viszonylag szerény hengerűrtartalomból, ami az olaszok ígérete szerint alig 3,9 másodperces 0-100 km/h-s sprinthez és 321 (!) km/h-s végsebességhez segíti a négyajtós, másfél tonnás Alfát, amely ezzel a világ egyik leggyorsabb szedánjává lép elő.
Annak érdekében, hogy könnyebben meglovagolható legyen az iszonyatos erő, a biztosabb útfogást preferáló vásárlók összkerékhajtást is rendelhetnek a szélvész gyors géphez.

Állítólag rövidesen további részleteket oszt meg velünk a gyártó, azonban hogy addig se maradjunk izgalmak nélkül a Giulia QV-vel kapcsolatban, a napokban például egy izgalmas videóval örvendeztette meg rajongóit az Alfa, amelyben a hang többet jelent a képnél is, ugyanis főszerepben a 2,9 literes Ferrari szív hangja. Érdemes megnézni, de főként végighallgatni a fenti kisfilmet, közben pedig boldogan mosolyoghatunk, hogy minden jel arra mutat, hogy az Alfa visszatér, mégpedig nem is akárhogy! Nem kérdés, hogy rendkívül izgalmas a Giulia QV, azonban mi még jobban várjuk a ’mezei’ változatokat, amelyek kétségtelenül az értékesítés gerincét képezik majd.
Az őszi Frankfurti Autószalonon a hírek szerint sok új információ birtokába fogunk jutni a márkával kapcsolatban. Az Alfa Romeo Giulia QV-ről részletesebben korábbi cikkünkből, ide kattintva olvashatnak.
iwiw